Színész casting és társulati felvétel! 2024-2025

Mielőtt jelentkezel, kérünk, olvasd el figyelmesen felhívásunkat!
Kapcsolat:   kazanistvankamaraszinhaz@gmail.com    Tell: +36 70 257 0999

Bevezetés: „Egy színész csak a színpadon színész, egyébként, ugyan olyan átlagember, mint bárki más”.
Ez a tényállitás napjainkban talán még igazabb hiszen, egyre több színészvégzettségű fiatal nem tud a pályára kerülni semmilyen módon, a meglévő színházi státuszok szűkössége miatt. Mit tehet ilyenkor egy elhivatott, lelkéből fakadó színész? Mert ha nem tud megmutatkozni a színpadon, akkor nem fogják látni, olyan szakemberek /producerek, rendezők, koreográfusok/ akiktől megkaphatná a kiugrási, bemutatkozási lehetőséget. Jelenleg még a Színművészeti Főiskolát vagy egyetemet végzett színészek többsége is lehetőségnélküli, nem beszélve a középfokú (OKJ) végzettséggel rendelkezőkről, akik túlnyomó többsége szintén nem jut lehetőséghez. Ezen fiatalok egy ideig próbálkoznak, vergődnek, később (lehetőség nélkül)  feladják, a másik fele pedig kiégve, elszürkülve megragad a pálya szélén, az igazi kiugrás, megmutatkozás legkisebb esélye nélkül. A probléma sokrétegű, a megoldást pedig nem mi találtuk ki, hanem külföldi példákat átvéve alkalmazzuk Magyarországon.
Mielőtt kifejtenénk a felhívásunk részleteit, fontosnak tartjuk megosztani azokat a tendenciákat, amelyek elvezettek ahhoz, hogy sok tehetség  lemorzsolódik a színházi pályáról. Elsőként meg kell említenünk, hogy mind az úgynevezett OKJ-s, mind az egyetemi képzést követően, szinte kivétel nélkül abbahagyják /tisztelet a kevés kivételnek/ az önképzést, s leginkább várják a sült-galambot. Mind ez, nehezen képzelhető el például a zenészek, énekesek vagy a táncosok világában, hiszen ők, folyamatosan, állandóan gyakorolnak. Amikor olvasod ezeket a sorokat, tedd fel a kérdést: „Ismersz olyan színészkollégát, aki naponta-kétnaponta gyakorolna beszédtechnikát, vagy énekórákra, táncórákra jár?” Pedig a beszédtechnikának olyannak kellene lennie a színésznek, mint egy táncosnak a mindennapi balettóra. Mára olyan mélyre süllyedt a színész szakma, hogy a kereskedelmi tévécsatornák olcsó, képzetlen amatőröket alkalmaznak, a színházak celeb (mindenfajta tudásnélküli) embereket hívnak szerepekre, s valljuk be őszintén, erről mi is tehetünk, az egész színházi szakma.
Ki kell mondani, hogy maga a középfokú színész képzés, alacsony színvonalú (tisztelet a kevés kivételnek) s ami még ennél is rosszabb, hogy az iskolát végzők úgy hiszik, úgy gondolják, hogy már mindent tudnak, pedig éppen ellenkezőleg. Ez egy rossz, elfogadhatatlan mentalitás, mert nem a szakmai tudásuk gyarapítására törekednek, hanem a meglévő alacsony vagy középszerű ismeretanyagot próbálják pénzre váltani. Ez a típus, nem a színház, a színművészet elkötelezettje, hanem a szakma olcsó jobbágya, itt “művészet”, érték soha nem fog létrejönni. Ugyan is, a színház, a színművészet, speciális “lét módot” igényel, feltételez. Azt a summás gondolatot szeretnénk megosztani a hazai színész társadalomban szereplőkkel, hogy „a személyiség egészének fizikai és szellemi fejlődése nélkül, nem lehetséges a szakmai fejlődés” (Sztanyiszlavszkij). Ehhez pedig a munkával megalapozott tanulás vezethet, a többre, jobbra, értékesebbre való törekvés. A befektetett munka pedig áldozattal, szenvedéssel, lemondással, kitartással jár, hogy minőségileg magasabb szintet érhessenek el azok, akik e nehéz, de csodálatos pályára szánják el, magukat. Aki ezeket a sorokat olvassa, az nagyon jól tudja, hogy a castingok 90%-a zenés casting. Viszont a végzett színészek 75%-a nem tud énekelni, 98%-a pedig nem tud táncolni. Prózai castingok pedig nincsennek, mert azokat az adott társulatokon belül oldják meg. Akkor hova mehetnek azok, akik az elmúlt években végeztek?

Felhívásunk szakmai részletei.
A Kazán István Kamaraszínházat 2006-ban alapítottuk a Fészek Művészklubban. Szakmai célként a hazai és az egyetemes színházi kultúra közzététele, színpadi adaptációk, értékteremtő bemutatása, új, egyedi, különleges előadások színrevitele volt, s a célok mind a mai napig nem változtak. Azt szoktuk mondani, két értelme lehet egy színpadi alkotásnak: „vagy emlékezetest, vagy maradandót létrehozni, a többi úgy is a feledés homályába vész”. Ha azok közé tartozol, akik nem szeretnék feladni a színészi álmaikat, ha tudsz és akarsz azért tanulni és dolgozni, hogy színpadra kerülhessél és megtudd mutatni a tehetségedet, tudásodat akkor keressél meg bennünket! Nálunk tanulhatsz, /beszéd-kommunikáció, színész mesterség, táncóra/ gyakorolhatsz /próbák/, fejlődhetsz /darabokba való bemutatkozás/ és kiteljesítheted a tehetségedet! Mind ehhez azonban olyan közösségi szemlélet szükséges melyben a tagjai hozzájárulnak a kamaraszínház működésének anyagi kiadásaihoz, személyesen részt vesznek legalább egy hétköznap délután és kettő hétvégi /szombat-vasárnap/ foglalkozásokon, próbákon és a későbbi előadásokon. A kamaraszínház vezetése megteremti a próbalehetőséget, próbatermet a szakmai tovább fejlődést, a dramaturg és a rendezői hátteret, a művészi színvonalat. Összefoglalva a kamaraszínház önfenntartó, a tagok tartják fenn, működtetik, amellyel megteremtik önmaguk számára a lehetőséget a tanulásra, fejlődésre, új darabok bemutatására! Jelenleg magán színházként működünk, de a következő években terveink közt szerepel a hivatalos színházi státuszba kerülés. Ha ismersz táncosokat, díszlet – jelmez-tervezőket, grafikusokat, fotósokat, akkor nyugodtan szólj nekik, őket is szívesen látjuk! Fényképes motivációs levelet várunk!
Utószó: A világtrend, nem a művészeteknek áll, ugyan is a művészetek mecenatúrára szorulnak, a támogatások meg egyre csökkennek. Nyugat Európában és Amerikában a még nem befutott művészek civil munkát vállalnak (megélhetés) mellette képzik magukat, (főiskolára vagy egyetemre járnak) törekszenek a nagyobb és szélesebb tudás megszerzésére valamint alternatív társulatokat, közösségeket hoznak létre, melyeket maguk működtetnek és tartanak fent. Magyarországon, az alkotó és előadóművészeti területeken, már réges-régen túlképzés van, sokkal többen vannak, mint amit a színházak, társulatok fogadni tudnak. S ha azt is hozzátesszük, hogy az állami támogatások, pályázatok folyamatosan apadnak, akkor bizony még súlyosabb a helyzet. De nem kell nekünk feltalálni a spanyolviaszt, csak változtatni kell a gondolkodás módunkon, ki kell lépni a komfortzónánkból és természetesen keményebben kell dolgoznunk. “A szabadság, a felimert szükségszerűség” (E. Kant). Ezt Nyugat Európában és az USA-ban már hosszú évtizedek óta igy működik és valljuk be, nem is rosszul! Ha azok közé tartozol akinek élethivatása a színház, a színház művészet és “nem álmodsz az életről, hanem megakarod élni az álmaidat” akkor téged várunk! JFK híres mondása: “Ne azt kérdezd, hogy mit tud érted tenni a hazád, hanem azt, hogy te mit tudsz tenni a hazádért” applikálva színházi világunkra így szól: “Ne azt kérdezd, hogy mit tud érted tenni a színház, hanem azt, hogy te mit tudsz tenni a színházért”. /Kriszt László rendező-koreográfus, művészeti vezető/.


Médiapartner: Esti Hirlap logó 2


Kapcsolat:
E-mail cím. kazanistvankamaraszinhaz@gmail.com
+36 70 257 0999


Eddigi prózai és zenés előadásaink a teljesség igénye nélkül:
Prózai előadások:
Mastrosimone: „A pulóvergyűjtő”, Karinthy Ferenc: „Gellérthegyi álmok”. Sartre: „Zárt tárgyalás”. Sárdi Mária „Kislány a pokolban” monodráma”. Molnár Ferenc – Karinthy Frigyes: Csak kacagni kell. Tadeusz Borowski: „Auschwitzi Napló monodráma”. “Mindjárt jövök” abszurd szimbolista játék Samuel Bcckett nyomán. G. B. Shaw: Szent Johanna című művéből készült: „Magányos Johanna”. Shakespeare: „Szentivánéji komédia”. Albee: „Mese az állatkertről”. Szenes Hanna “A hegedű”.
Zenés előadások:
„Musical Pódium”, „Gershwin Show”, „Zana nélkül mit érek én”.


Tervezett prózai, zenés produkciók.
– Baraneycz János: Pipiskedők celeb komédia.
– George Michel: Vasárnapi séta. groteszk, szatíra.
- “Auschwitzi vádbeszéd” A Nürnbergi vádbeszéd nyomán.
- “Hollywood-nak született” Brigitte Bardot élete (zenés monodráma).
– „A zene sodrásában” Maria Malibran élete. Opera.
-“Egy áldott hang tragédiája” Mario Lanza élete. Opera.
– Baranyecz János: “Olivér kalandjai” zenés magyar mesejáték.
- “Messziről jöttem” Édith Piaf élete (zenés monodráma).
– “Levelek Satchmotól” zenés monodráma Louis Armstrong életéről.
- “Három napig magyar” Puczi Béla emlékére.
- “New Orleanstól A Broadwayig” (táncos-zenés show műsor).
- „Gershwin Gála” (táncos-zenés show műsor).

Tervezet nemzetközi projektek:
– Klímavédelmi Táncprojekt “A két kislány története” mese balett. „A káosz”. modern balett.
„Népek – Nemzetek – Kultúrák” nemzetközi kisebbségi fesztivál.


Szinészfelhivás 5



Szinészfelhivás 4-
Kapcsolat:
E-mail cím. kazanistvankamaraszinhaz@gmail.com
+36 70 257 0999

Partnereink:
Gershwin Produkciós Iroda, Esti Hírlap, MaxLine Média, fenomena.hu