Vasárnapi séta groteszk szatíra 2023
A „Vasárnapi séta” az eltompult, érzéketlen kispolgári létforma groteszk szatírája.
Írta: Georges Michel
Közreműködnek:
Anya: Gergely Zsófia
Apa: Illés Tamás.
Fiú: Gunyecz Anna
Családtagok, újságárus, pacifista aláírásgyűjtő, vallási térítő, boltos, pincér, rendőrök, utcán élő koldus, és a bűnöző szerepeiben: Szalay Eszter Barbara, Kovács Domonkos, Papp László, Rosenfeld Dániel Imre.
Zene: Edwin Astley: Cantina and Suite (From “Twisted Nerve”) · The City of Prague Philharmonic Orchestra. Composer: Bernard Herrmann.
Zenei vágás: L-Fly Music
Vezető operatőr: Kárer László
Grafika: Kovács Domonkos
Social média: Gunyecz Anna
Kulturális és média menedzser: Rosenfeld Dániel Imre.
dramaturg-rendező: Kriszt László
–
Leírás:
Georges Michel (Sartre tanítvány) egyik legsikeresebb színművét láthatja először színpadon a magyar közönség. „A színházban az ökölcsapásokat, a bunyós oldalt szeretem – mondja Michel. – Azért írok, hogy az embereket megakadályozzam az alvásban.” Szereplői, semmitmondó beszélgetéseik közben sem érzékelik a társadalmat megroppantó munkanélküliséget, a látens polgárháborús állapotokat, rokonaik halálát. Sétájuk közben érzéketlenek maradnak az újságárus hírei, a kegyetlenkedő rendőrök brutalitása, a pacifista aktivista, a provokatív vallási uszító és az általános elszegényedést reprezentáló utcai koldus iránt. Közömbösek maradnak akkor is, amikor a robbantásokat a szélsőséges terrorszervezetek és a rendőrség közt állandósult tűzpárbajokat, az alvilági lövöldözéseket, tűzijátékkal, díszsortűzzel vagy a petárdadurrogtatásnak tulajdonítják. Létmódjuk már semmit sem érzékel, fásultak, kiégettek, mert elidegenedetté váltak saját társadalmukban, csak fiúk halála döbbenti rá őket a valóságra. Georges Michelt mély társadalomkritikát hordozó műve, habár a 70-es években játszódik Angliában, figyelmeztetően hat napjainkban is, hiszen az ember, mint társadalmi lény elidegenedése a XXI. század valóságát tükrözi. A fiú értelmetlen halála annál inkább is szívbe markoló, mert rámutat a jelenlegi kiégett generációt követő fiatal nemzedékre váró jövőképre. A darab dramaturg-rendezője hűen alkalmazza az író hitvallását: „A színházban az ökölcsapásokat, a bunyós oldalt szeretem. Azért írok, hogy az embereket megakadályozzam az alvásban.”
–
Kapcsolat: kazanistvankamaraszinhaz@gmail.com
–
–
Partnerek:
Gershwin Produkciós Iroda, KIK Tér Egyesület